Wettbewerbe für Architekten und Ingenieure, Landschaftsarchitekten, Architektur Studenten Wettbewerbe für Architekten und Ingenieure, Landschaftsarchitekten, Architektur Studenten
X

NEU: Bitte beachten Sie, dass Sie sich ab sofort mit E-Mail und Passwort einloggen.

Passwort erneuern
Neu registrieren

Unschool Copenhagen , Kopenhagen/ Dänemark

Architektur Wettbewerbs-Ergebnis

wa-ID
wa-2027795
Tag der Veröffentlichung
11.11.2019
Aktualisiert am
08.04.2020
Verfahrensart
Offener Wettbewerb
Zulassungsbereich
Andere
Teilnehmer
Keine Teilnahmebeschränkung
Auslober
Bewerbungsschluss
28.02.2020
Abgabetermin
29.02.2020
Bekanntgabe
25.03.2020

1. Preis

Miriam Fenner · Oliver Fenner, England
Projekt: The Creative Ecosystem
  • 1. Preis: Miriam Fenner · Oliver Fenner, England
  • 1. Preis: Miriam Fenner · Oliver Fenner, England

2. Preis

Guenter Barczik · Farzad Akhavan · Stephan Griese, Deutschland
Projekt: Garden Play
  • 2. Preis: Guenter Barczik · Farzad Akhavan · Stephan Griese, Deutschland
  • 2. Preis: Guenter Barczik · Farzad Akhavan · Stephan Griese, Deutschland

3. Preis

Kang MinWoo · Koo DongWon · Kong MinKyu, Südkorea
Projekt: Unschool Copenhagen
  • 3. Preis: Kang MinWoo · Koo DongWon · Kong MinKyu, Südkorea
  • 3. Preis: Kang MinWoo · Koo DongWon · Kong MinKyu, Südkorea

Lobende Erwähnung

Seweryn Trzyna, Polen
Projekt: City of Children / Copenhagen
  • Lobende Erwähnung: Seweryn Trzyna, Polen
  • Lobende Erwähnung: Seweryn Trzyna, Polen

Lobende Erwähnung

Francesco Pulice, Italien
Projekt: Tree House School
  • Lobende Erwähnung: Francesco Pulice, Italien
  • Lobende Erwähnung: Francesco Pulice, Italien

Lobende Erwähnung

Ingmar Klappe, Niederlande
Projekt: Learning Framework
  • Lobende Erwähnung: Ingmar Klappe, Niederlande
  • Lobende Erwähnung: Ingmar Klappe, Niederlande

Lobende Erwähnung

Ekin Erar · Zhiyi Chen, USA
Projekt: SNAKE or ELEPHANT
  • Lobende Erwähnung: Ekin Erar · Zhiyi Chen, USA
  • Lobende Erwähnung: Ekin Erar · Zhiyi Chen, USA

Lobende Erwähnung

Rohit Mankar, Indien
Projekt: Carnival of Thoughts
  • Lobende Erwähnung: Rohit Mankar, Indien
  • Lobende Erwähnung: Rohit Mankar, Indien

Lobende Erwähnung

Carlos Chiver · Luis Lopez · Mariana Hernandez, Mexiko
Projekt: UnSchool
  • Lobende Erwähnung: Carlos Chiver · Luis Lopez · Mariana Hernandez, Mexiko
  • Lobende Erwähnung: Carlos Chiver · Luis Lopez · Mariana Hernandez, Mexiko

Lobende Erwähnung

Maria Korneeva · Aliya Mirobdalova, Russland
Projekt: SKOLETOWN work live relax
  • Lobende Erwähnung: Maria Korneeva · Aliya Mirobdalova, Russland
  • Lobende Erwähnung: Maria Korneeva · Aliya Mirobdalova, Russland

Lobende Erwähnung

Kim Hayeon · Kim Haerim, Südkorea
Projekt: Forest. Factory. Future
  • Lobende Erwähnung: Kim Hayeon · Kim Haerim, Südkorea
  • Lobende Erwähnung: Kim Hayeon · Kim Haerim, Südkorea

Lobende Erwähnung

Ameesh Hari Pulibandla, Indien
Projekt: Accidental Encounters
  • Lobende Erwähnung: Ameesh Hari Pulibandla, Indien
  • Lobende Erwähnung: Ameesh Hari Pulibandla, Indien

Lobende Erwähnung

Robin Le Bourhis · Ben Stojanik, Irland
Projekt: Shaping Schools
  • Lobende Erwähnung: Robin Le Bourhis · Ben Stojanik, Irland
  • Lobende Erwähnung: Robin Le Bourhis · Ben Stojanik, Irland
Verfahrensart
Offener Ideenwettbewerb

Wettbewerbsaufgabe
Die Welt steht vor einer großen Bildungskrise. Die Bildungssysteme sind so allgemein und systemisch geworden, dass sie ihren Schülern keine persönliche, innovative und optimierte Betreuung bieten. Während die Länder den Zugang zu Bildung deutlich verbessert haben, ist in der Schule zu sein nicht dasselbe wie zu lernen. Weltweit erreichen Hunderte von Millionen von Kindern das junge Erwachsenenalter, ohne auch nur die grundlegendsten Fähigkeiten wie das Berechnen der korrekten Änderung einer Transaktion, das Lesen der Anweisungen eines Arztes oder das Verstehen eines Busfahrplans zu beherrschen - ganz zu schweigen davon, dass sie eine erfüllende Karriere aufbauen oder ihre Kinder ausbilden.
Bildung steht im Mittelpunkt des Aufbaus von Humankapital. Wenn Bildung gut vermittelt wird, kommt sie - zusammen mit dem von ihr erzeugten Humankapital - dem Einzelnen und der Gesellschaft zugute. Aber die Pädagogik steht in der heutigen Zeit vor einer echten Prüfung, denn sie ist in ihrem Diskurs sehr stagnierend und starr geblieben. Ein wichtiger Grund für die anhaltende Lernkrise ist die Tatsache, dass viele Bildungssysteme in den Entwicklungsländern kaum Informationen darüber haben, wer lernt und wer nicht.

Die Schulen sollen die eigentlichen „Innovations-Inkubatoren“ sein, die Kinder der Zukunft formen. Schulen sollten durch Lehren und Lernen zu Wundern, Kreativität und Innovation inspirieren. Schulen sollten ein einladendes Umfeld bieten, das uns das Selbstvertrauen gibt, unsere Träume und Interessen zu verfolgen. Das schulische Umfeld hat seit der industriellen Revolution sehr wenig dazu beigetragen, ihre düsteren, isolierten und leblosen Räume neu zu gestalten.

Der Wettbewerb strebt die Schaffung einer „Schule für die Zukunft“ (Altersgruppe 5-12 Jahre) an, die die reglementierte Gebäudetypologie der bestehenden völlig negiert. Der Wettbewerb versucht, das Schulsystem durch die Architektur zu radikalisieren, nicht nur im Hinblick auf die Verbesserung der Qualität der Lernumgebung, sondern auch auf die Modernisierung des Systems und die Überwindung aller physischen und metaphorischen Klasseneinteilungen in ein völlig neues Schulsystem. Die Teilnehmer sollten neue pädagogische Systeme entwickeln, die die allgemeinen Unterrichtsstrategien negieren und den persönlichen Interessen und Bestrebungen der Schüler mehr Bedeutung beimessen. Der Wettbewerb sucht Ideen von den Teilnehmern, um eine spielerische Umgebung für eine Mittelschule zu schaffen, die die individuellen Bedürfnisse jedes Kindes versteht und dennoch sehr kooperativ ist.

Competition assignment
The world is facing a huge learning crisis. Education systems have become so generic and systemic that it doesn’t provide personal, innovative and optimized care to its pupils. While countries have significantly increased access to education, being in school isn’t the same thing as learning. Worldwide, hundreds of millions of children reach young adulthood without even the most basic skills like calculating the correct change from a transaction, reading a doctor’s instructions, or understanding a bus schedule—let alone building a fulfilling career or educating their children.
Education is at the center of building human capital. Delivered well, education – along with the human capital it generates – benefits individuals and societies. But Pedagogy faces a real test in today’s times for it has remained very stagnant and rigid in its discourse. One big reason the learning crisis persists is that many education systems across the developing world have little information on who is learning and who is not.

Schools are supposed to be the real ‘Innovation Incubators’ that shape children of the future. Schools ought to inspire wonder, creativity and innovation through teaching and learning. Schools should offer welcoming environments that instill confidence to pursue our dreams and interests. Schooling environment, since the industrial revolution has done very less to revamp their gloomy, isolated and lifeless spaces.

The competition seeks the creation of a ‘school for the future’ (age group 5-12) that completely negates the regularized building typology of existing ones. The competition seeks to radicalize the school system through architecture not only in terms of improving the quality of study environment but revamping the system and breaking all the physical and metaphorical class divisions into an entirely new school system. The participants should devise new pedagogical systems that would negate the generic teaching strategies and give more importance to personal interests and aspirations of the students. The competition seeks ideas from participants to create a fun environment for a middle school that understands the individual needs of each child yet being very collaborative in nature.
UNSCHOOL COPENHAGEN

MANIFESTO
The world is facing a huge learning crisis. Education systems have become so generic and systemic that it doesn’t provide personal, innovative and optimized care to its pupils. While countries have significantly increased access to education, being in school isn’t the same thing as learning. Worldwide, hundreds of millions of children reach young adulthood without even the most basic skills like calculating the correct change from a transaction, reading a doctor’s instructions, or understanding a bus schedule—let alone building a fulfilling career or educating their children.
Education is at the center of building human capital. Delivered well, education – along with the human capital it generates – benefits individuals and societies. But Pedagogy faces a real test in today’s times for it has remained very stagnant and rigid in its discourse. One big reason the learning crisis persists is that many education systems across the developing world have little information on who is learning and who is not.

Schools are supposed to be the real ‘Innovation Incubators’ that shape children of the future. Schools ought to inspire wonder, creativity and innovation through teaching and learning. Schools should offer welcoming environments that instill confidence to pursue our dreams and interests. Schooling environment, since the industrial revolution has done very less to revamp their gloomy, isolated and lifeless spaces.

The competition seeks the creation of a ‘school for the future’ (age group 5-12) that completely negates the regularized building typology of existing ones. The competition seeks to radicalize the school system through architecture not only in terms of improving the quality of study environment but revamping the system and breaking all the physical and metaphorical class divisions into an entirely new school system. The participants should devise new pedagogical systems that would negate the generic teaching strategies and give more importance to personal interests and aspirations of the students. The competition seeks ideas from participants to create a fun environment for a middle school that understands the individual needs of each child yet being very collaborative in nature.

Please refer to the AUTOCAD file for the exact sizes.

PRIZES
Prizes worth EUR 2500 are up for claim with the distribution as follows:
FIRST PRIZE: EUR 1200
SECOND PRIZE: EUR 800
THIRD PRIZE: EUR 500

Apart from the winners, the jury will select ’10 Editors’ Choices’ who will be featured on our website and several other international magazines and websites across the world. The winners and Editors’ Choices will be provided with an honorary certificate.

REGISTRATION
The competition is open to everyone in the world (architects, students, engineers etc.). You can participate individually or in a team. A team can have a maximum of three members only.

Early registration: - 1st November 2019- 30th November 2019
For foreign nationals: 40 EUR PER TEAM
For Indian nationals: 1200 INR PER TEAM

Standard registration: - 1st December 2019- 31st January 2020
For foreign nationals: 60 EUR PER TEAM
For Indian nationals: 1500 INR PER TEAM

Late registration: - 1st February 2020- 28th February 2020
For foreign nationals: 80 EUR PER TEAM
For Indian nationals: 1800 INR PER TEAM

Submission deadline: 29th February 2020
Result: 25th March 2020

*All deadlines are 11:59 PM- 00:00 IST (India)

GROUP DISCOUNT
As a part of our initiative to encourage more student participation, we offer great discounts if a minimum of 5 teams register from one particular architecture school/university. Contact us at queries@switchcompetition.com to avail the offer.

REGULATIONS
- Switch reserves the right to modify the competition schedule if deemed necessary.
- Participant teams will be disqualified if any of the competition rules or submission requirements are not considered. Participation assumes acceptance of the regulations.
- Team code is the only means of identification of a team as it is an anonymous competition.
- The official language of the competition is English.
- The registration fee is non-refundable.
- Contacting the Jury is prohibited.

TERMS AND CONDITIONS
Please see the terms and conditions section on www.switchcompetition.com

DISCLAIMER
This is an open international competition hosted by Switch to generate progressive design ideas. There are no plans for any proposal to be built. The competition is organized for education purpose only.

MORE INFORMATION AND DETAILS AT
switchcompetition.com/current-competition

Weitere Ergebnisse zum Thema

Jetzt Abonnent werden um alle Bilder zu sehen

jetzt abonnieren

Schon wa Abonnent?
Bitte einloggen