Wettbewerbe für Architekten und Ingenieure, Landschaftsarchitekten, Architektur Studenten Wettbewerbe für Architekten und Ingenieure, Landschaftsarchitekten, Architektur Studenten
X

NEU: Bitte beachten Sie, dass Sie sich ab sofort mit E-Mail und Passwort einloggen.

Passwort erneuern
Neu registrieren

  • Tiny Library 2023
  • Tiny Library 2023
  • Tiny Library 2023
  • Tiny Library 2023
  • Tiny Library 2023 Architecture Competition | Image: © Volume Zero
  • 1. Preis: BOURGEOIS LECHASSEUR ARCHITECTES (Kanada)
  • 2. Preis: Ravisha Rathore · Devesh Uniyal (Indien)
  • 3. Preis: Roberta Vasnic · Ian Sanders (England)

Tiny Library 2023 , Mumbai/ Indien

Architektur Wettbewerbs-Ergebnis

wa-ID
wa-2035848
Tag der Veröffentlichung
07.03.2023
Aktualisiert am
13.09.2023
Verfahrensart
Offener Wettbewerb
Zulassungsbereich
Andere
Teilnehmer
Keine Teilnahmebeschränkungen
Auslober
Bewerbungsschluss
15.06.2023
Abgabetermin
23.06.2023
Bekanntgabe
06.09.2023

1. Preis

BOURGEOIS LECHASSEUR ARCHITECTES (Kanada)
  • 1. Preis: BOURGEOIS LECHASSEUR ARCHITECTES (Kanada)
  • 1. Preis: BOURGEOIS LECHASSEUR ARCHITECTES (Kanada)

2. Preis

Ravisha Rathore · Devesh Uniyal (Indien)
  • 2. Preis: Ravisha Rathore · Devesh Uniyal (Indien)
  • 2. Preis: Ravisha Rathore · Devesh Uniyal (Indien)

3. Preis

Roberta Vasnic · Ian Sanders (England)
  • 3. Preis: Roberta Vasnic · Ian Sanders (England)
  • 3. Preis: Roberta Vasnic · Ian Sanders (England)

Honourable Mention

Salmah Beydoun (USA)
  • Honourable Mention: Salmah Beydoun (USA)
  • Honourable Mention: Salmah Beydoun (USA)

Honourable Mention

Alexander Tarek Araj (Deutschland)
  • Honourable Mention: Alexander Tarek Araj (Deutschland)
  • Honourable Mention: Alexander Tarek Araj (Deutschland)

Honourable Mention

Aman Bhavsar · Joy Ann Lim Ee Hsien (Indien)
  • Honourable Mention: Aman Bhavsar · Joy Ann Lim Ee Hsien (Indien)
  • Honourable Mention: Aman Bhavsar · Joy Ann Lim Ee Hsien (Indien)

Honourable Mention

Antar Ghazoul (England)
  • Honourable Mention: Antar Ghazoul (England)
  • Honourable Mention: Antar Ghazoul (England)

Honourable Mention

Thakan Navapakpilai · Xiaobai Zhao (USA)
  • Honourable Mention: Thakan Navapakpilai · Xiaobai Zhao (USA)
  • Honourable Mention: Thakan Navapakpilai · Xiaobai Zhao (USA)

Honourable Mention

Akkarawin Valinluck · Pimchid Chariyacharoen (Thailand)
  • Honourable Mention: Akkarawin Valinluck · Pimchid Chariyacharoen (Thailand)
  • Honourable Mention: Akkarawin Valinluck · Pimchid Chariyacharoen (Thailand)

Honourable Mention

Dilianis Arenas (USA)
  • Honourable Mention: Dilianis Arenas (USA)
  • Honourable Mention: Dilianis Arenas (USA)

Honourable Mention

Pedro Medeiros De Faria (Brasilien)
  • Honourable Mention: Pedro Medeiros De Faria (Brasilien)
  • Honourable Mention: Pedro Medeiros De Faria (Brasilien)

Honourable Mention

Alexander Babushkin · Sophio Bedoshvili (Russland)
  • Honourable Mention: Alexander Babushkin · Sophio Bedoshvili (Russland)
  • Honourable Mention: Alexander Babushkin · Sophio Bedoshvili (Russland)

Honourable Mention

Nahom Redda · Amanuel Demissie (Äthiopien)
  • Honourable Mention: Nahom Redda · Amanuel Demissie (Äthiopien)
  • Honourable Mention: Nahom Redda · Amanuel Demissie (Äthiopien)
Verfahrensart
Offener Ideenwettbewerb

Wettbewerbsaufgabe
Da sich die Welt ständig weiterentwickelt, werden Unmengen an Informationen formuliert. Es wird erwartet, dass sich der menschliche Intellekt heute im gleichen Tempo weiterentwickelt wie unsere Welt, um unsere Reise in die Zukunft fortzusetzen. Trotz aller Informationen bleiben Lesen und Selbstlernen die mächtigsten Werkzeuge, die der Menschheit zur Verfügung stehen, um Wissen zu konsumieren. Lernen erhöht das Bewusstsein, die Präsenz und die Produktivität, was zur Entwicklung führt.

Trotz ihrer Bedeutung ist Bildung für viele Gemeinschaften in abgelegenen Orten auf der ganzen Welt immer noch nicht zugänglich. Die Zivilisation auf der ganzen Welt hat nach der Pandemie wirtschaftlich einen schweren Schlag erlitten. Von einem erheblichen Einkommensrückgang bis hin zu einem Anstieg der Arbeitslosenquote hat sich die Angst vor einer Finanzkrise in den meisten Teilen der Welt verbreitet. Obwohl wir vor einer Zukunft stehen, die wir nicht vorhersehen können, ist die Fähigkeit zur Anpassung und zum Lernen von entscheidender Bedeutung. Selbstlernen, insbesondere durch Lesen, ist für die Entwicklung der Gesellschaft von entscheidender Bedeutung. Es ist wichtig, das Wachstum gleichgesinnter Netzwerke voranzutreiben. Es ist notwendig, Orte zur Förderung von Bildung und Selbstlernen zu haben, um die lokale Bevölkerung in unmittelbarer Nähe zu unterrichten. Es wird ihnen den Zugang zu Erwerbsmöglichkeiten in ihren Heimatorten ermöglichen und so die Notwendigkeit einer Abwanderung in andere Länder vermeiden.

Gelegenheit:
Bücher gelten als Fackelträger des Wissens, sie helfen der Menschheit, ihren Intellekt zu entwickeln und eine Welt zu schaffen, die sich ständig weiterentwickelt. Mit dem Ziel, Bildung leichter zugänglich zu machen, haben wir Bücher in digitale, Audio- und visuelle Formate umgewandelt.

Trotz all dieser Bemühungen sind Bücher in jeglichem Format für verschiedene Gemeinschaften auf unserem Planeten immer noch nicht zugänglich. Es ist jetzt äußerst wichtig, sich auf diesen Mangel an Zugänglichkeit zu konzentrieren und der Schaffung einer Wissensquelle für isolierte Gemeinschaften Priorität einzuräumen.

Bibliotheken als Bildungsinkubator sind ein Raum, der nicht nur konventionelle Wissensformen beleuchtet, sondern seine Benutzer auch dazu ermutigt, zu interagieren, Ideen auszutauschen und gemeinsam zu wachsen. Anstatt die Stadtmigration als gegeben hinzunehmen, kann eine Bibliothek mit dem Ziel gestaltet werden, die Würde wiederherzustellen und Entwicklung anzuregen.

Können wir eine Bibliothek des öffentlichen Raums des 21. Jahrhunderts überdenken, in der Wissen nicht auf Bücher beschränkt ist? Können wir die New-Age-Bewegung des Lernens anstoßen?

„Ein Raum ohne Bücher ist wie ein Körper ohne Seele.“ - Marcus Tullius Cicero (römischer Staatsmann und Philosoph)

Aufgabe:
Die Teilnehmer sollen eine kleine Bibliothek entwerfen, die für 75 Benutzer optimiert ist und ansprechende multifunktionale Räume für alle Altersgruppen und Raumerlebnisse bietet. Die kleine Bibliothek würde mit traditionellem Lesematerial sowie modernen Formaten wie E-Books, Hörbüchern, audiovisuellen Büchern usw. ausgestattet sein.

Der Raum wäre als zentraler Think Tank für die lokalen Gemeinschaften konzipiert, mit Schwerpunkt auf Aktivitäten und Funktionen der öffentlichen Interaktion und der Gemeindeentwicklung.

Die Teilnehmer sollten bei der Gestaltung auf Erschwinglichkeit und optimale Raumnutzung achten. Der gestaltete Raum sollte erweitert werden, um eine maximale Anzahl von Büchern auf begrenztem Raum unterzubringen. Die bebaute Fläche der Struktur sollte 300 m² nicht überschreiten.

Das vorgeschlagene Design sollte außerdem leicht zu warten sein. Der Vorschlag sollte ikonisch und einladend sein und auf der gewählten Website eine eigene Aussage machen. Der vorgeschlagene Entwurf sollte einen Kontakt zwischen Mensch und Natur herstellen.

Die vorgeschlagenen Designs können mobil oder stationär visualisiert werden. Man könnte den gegebenen Raum auch als flexibles Modul entwickeln, das repliziert werden kann, um sich an unterschiedliche Standortbedingungen anzupassen und ihn so vielseitig in der Natur zu machen. Die Teilnehmer müssen ihre Designentscheidungen begründen.

Die gestalteten Räume sollten innovativ sein, das Selbstlernen fördern und den Gemeinschaftsgeist stärken. Über Energieeinsparung und Nachhaltigkeit sollte man nachdenken. Wir ermutigen die Teilnehmer, ihre Programme weiterzuentwickeln. Der gestaltete Raum sollte nicht auf die Standardaktivitäten beschränkt sein, nämlich. Lese- und Selbstlernbereich, Sanitärbereich, Verwaltung, Rezeption oder Informationsschalter. Das Design sollte zu innovativen Aktivitäten anregen, die das Lernen anregen und beschleunigen.

Competition assignment
With the world constantly evolving, there is a ton of information being formulated out there. Human intellect today is expected to evolve at the same rate as our world to continue our journey into the future. Despite all the information, reading and self-learning remain the most powerful tools available to mankind to consume knowledge. Learning increases awareness, exposure and productivity, which leads to development.

Despite its importance, education is still inaccessible to many communities in remote locations around the world. Civilization all across the globe has taken a major blow economically post the pandemic. From a substantial decline in income to an increase in the unemployment rate, the fear of a financial crisis has spread over most of the world. While we face a future that we cannot foresee, the ability to adapt and learn is key. Self-learning, especially through reading, is crucial for the society’s development. It is important to power the growth of like-minded networks. It is necessary to have places promoting education and self-learning to educate the local population within the closest proximity. It will make them accessible to gainful employment opportunities in their home towns and will thereby avoid the need for migration elsewhere.

Opportunity:
Books are considered to be the torchbearers for knowledge, helping mankind develop its intellect and create a world that is constantly developing. With an aim to make education more accessible, we have transformed books to digital, audio and visual formats.

Despite all these efforts, books in any format are still inaccessible to various communities across our planet. It is now utterly important to focus on this lack of accessibility and prioritize towards creating a source of knowledge to isolated communities.

Libraries as an educational incubator is a space that not only sheds light on conventional means of knowledge but also encourages its users to interact, share ideas and grow together. Rather than accepting urban migration as a given, a library can be designed with an aim to restore dignity and induce development.

Can we rethink a library of the 21st-century public space where knowledge is not limited to books? Can we ignite the new age movement of learning?

“A room without books is like a body without a soul.” - Marcus Tullius Cicero (Roman statesman and philosopher)

Challenge:
Participants are to design a Tiny Library optimized for 75 users with engaging multifunctional spaces for all ages and spatial experience. The Tiny Library would be equipped with traditional reading material along with modern formats like ebooks, audiobooks, audio-visual books etc.

The space would be designed as a centralized think tank for the local communities with a focus on activities and functions of public interactions and community development.

Participants should consider affordability and optimum use of space while designing. The designed space should be augmented to hold a maximum number of books in a limited space. The structure should not exceed 300 sq.mt of built-up area.

The proposed design should also be easy to maintain. The proposal should be iconic, inviting, and creating a statement of its own on the chosen site. The proposed design should have contact between humans and nature.

The proposed designs can be visualized as mobile or stationary. One could also develop the given space as a flexible module that can be replicated so as to adapt to different site conditions making it versatile in nature. Participants will be required to provide a justification for their design choices.

The designed spaces should be innovative, encourage self-learning as well as strengthen the communal spirit. Energy saving and sustainability should be given a thought. We encourage the participants to develop their programs. The space designed should not be limited to the standard activities viz. reading and self-learning space, sanitation space, administration, reception or information desk. The design should provoke innovative activities that stimulate and accelerate learning.

Jury
Puran Kumar of Studio PKA, India
Peter W. Ferretto of Condition_Lab, China
Lui Hanxio of LLLab, China
Ahmad Thaneem of 3dor concepts, India
Antonio Garza Ferrigno of Proyecto Reacciona, Mexico
Catherine Ranger of MGS Architects, Australia
Luis Ricardo of LLLab, China
Sebastian Irarrazaval, Chile

Weitere Informationen zu allen Gewinnern finden Sie unter /
More information about all winners can be found at:

volumezerocompetitions.com/competitions/result/21
Tiny Library 2023 Architecture Competition
 
With the world constantly evolving, there is a ton of information being formulated out there.  Human intellect today is expected to evolve at the same rate as our world to continue our journey into the future. Despite all the information, reading and self-learning remain the most powerful tools available to mankind to consume knowledge. Learning increases awareness, exposure and productivity, which leads to development.
 
Despite its importance, education is still inaccessible to many communities in remote locations around the world. Civilization all across the globe has taken a major blow economically post the pandemic. From a substantial decline in income to an increase in the unemployment rate, the fear of a financial crisis has spread over most of the world. While we face a future that we cannot foresee, the ability to adapt and learn is key. Self-learning, especially through reading, is crucial for the society’s development. It is important to power the growth of like-minded networks. It is necessary to have places promoting education and self-learning to educate the local population within the closest proximity. It will make them accessible to gainful employment opportunities in their home towns and will thereby avoid the need for migration elsewhere.
 
Opportunity:
Books are considered to be the torchbearers for knowledge, helping mankind develop its intellect and create a world that is constantly developing. With an aim to make education more accessible, we have transformed books to digital, audio and visual formats.
 
Despite all these efforts, books in any format are still inaccessible to various communities across our planet. It is now utterly important to focus on this lack of accessibility and prioritize towards creating a source of knowledge to isolated communities.
 
Libraries as an educational incubator is a space that not only sheds light on conventional means of knowledge but also encourages its users to interact, share ideas and grow together. Rather than accepting urban migration as a given, a library can be designed with an aim to restore dignity and induce development.
 
Can we rethink a library of the 21st-century public space where knowledge is not limited to books? Can we ignite the new age movement of learning?
 
“A room without books is like a body without a soul.” - Marcus Tullius Cicero (Roman statesman and philosopher)
 
Challenge:
Participants are to design a Tiny Library optimized for 75 users with engaging multifunctional spaces for all ages and spatial experience. The Tiny Library would be equipped with traditional reading material along with modern formats like ebooks, audiobooks, audio-visual books etc.
 
The space would be designed as a centralized think tank for the local communities with a focus on activities and functions of public interactions and community development.
 
Participants should consider affordability and optimum use of space while designing. The designed space should be augmented to hold a maximum number of books in a limited space. The structure should not exceed 300 sq.mt of built-up area.
 
The proposed design should also be easy to maintain. The proposal should be iconic, inviting, and creating a statement of its own on the chosen site. The proposed design should have contact between humans and nature. 
 
The proposed designs can be visualized as mobile or stationary. One could also develop the given space as a flexible module that can be replicated so as to adapt to different site conditions making it versatile in nature. Participants will be required to provide a justification for their design choices.
 
The designed spaces should be innovative, encourage self-learning as well as strengthen the communal spirit. Energy saving and sustainability should be given a thought. We encourage the participants to develop their programs. The space designed should not be limited to the standard activities viz. reading and self-learning space, sanitation space, administration, reception or information desk. The design should provoke innovative activities that stimulate and accelerate learning.
 
Site Selection:
Rural populations across the globe face a mass exodus of its young population owing to the lack of education, health care, employment opportunities among many others.
 
Participants are to choose a site in a rural or remote context for the proposal, wherever they feel accessibility to knowledge may change the existing circumstance. The design should be well integrated into the context.
 
The site selected should be in a dire need of connecting to education and learning. The site should justify the participant’s design.
 
Awards:
Prizes of total USD 4000, broken down as follows:
 
1st Prize: USD 2000 + Certificate + Publication 
2nd Prize: USD 1200 + Certificate + Publication 
3rd Prize: USD 800 + Certificate + Publication
 
10 Honourable mentions: Certificates
 
Winners and Honourable Mentions will be published on Volume Zero website and several international architecture and design magazines.
 
To show our appreciation, all the participants would receive participation certificate.
 
Jury:
The esteemed jury for judging this competition consisted of:
 
Puran Kumar of Studio PKA, India. 
Peter W. Ferretto of Condition_Lab, China.
Lui Hanxio of LLLab, China.
Ahmad Thaneem of 3dor concepts, India.
Antonio Garza Ferrigno of Proyecto Reacciona, Mexico.
Catherine Ranger of MGS Architects, Australia.
Luis Ricardo of LLLab, China. 
Sebastian Irarrazaval, Chile. 
 
Schedule:
Early Bird Registrations:3rd March 2023 to 12th May 2023
Standard Registrations: 13th May 2023 to 15th June 2023
Last day for queries 12th June 2023
Closing date for Submissions: 23rd June 2023
Announcement of winners: 1st September 2023
 
ELIGIBILITY:
TINY LIBRARY 2023 – Architecture Competition is open to all. We invite architects, students, engineers, product designers, thinkers, companies, organizations and everyone interested in the mission of the competition to submit their ideas. No professional qualifications are necessary.
 
To join this competition, register with us on: 
 
Registration fees
Early Bird Registrations: Participants from India – 1800+18% GST = INR 2124 (per team) Participants from Other Countries - 70 + 18% GST = USD 82.6 (per team) 
 
Standard Registrations: Participants from India – 2400 + 18% GST = INR 2832 (per team) Participants from Other Countries – 85+ 18% GST = USD 100.3 (per team)

Weitere Ergebnisse zum Thema

Jetzt Abonnent werden um alle Bilder zu sehen

jetzt abonnieren

Schon wa Abonnent?
Bitte einloggen