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Edmund N. Bacon Urban Design Awards 2020 , Philadelphia/ Vereinigte Staaten

Architektur Wettbewerbs-Ergebnis

wa-ID
wa-2026488
Tag der Veröffentlichung
07.05.2019
Aktualisiert am
19.02.2020
Verfahrensart
Award
Teilnehmer
Keine Teilnahmebeschränkung
Auslober
Abgabetermin
22.11.2019
Bekanntgabe
11.02.2020
Preisverleihung
11.02.2020

1. Preis

Ayomide Adediran · Krista Atanasova · Rhys Jones · Carlos Saurith, Leeds Beckett University
Projekt: Platforms For People
  • 1. Preis: Ayomide Adediran · Krista Atanasova · Rhys Jones · Carlos Saurith, Leeds Beckett University
  • 1. Preis: Ayomide Adediran · Krista Atanasova · Rhys Jones · Carlos Saurith, Leeds Beckett University

2. Preis

Xue Fei Lin · Zhen Ni, University of Pennsylvania
Projekt: Chelten HUB
  • 2. Preis: Xue Fei Lin · Zhen Ni, University of Pennsylvania
  • 2. Preis: Xue Fei Lin · Zhen Ni, University of Pennsylvania

Jury Preis | Community Builder

Keith Benoit · Kinjal Manish Desai · Tianyi Guan · Chris Ramage · Peter Wackernagel, University of Massachusetts
Projekt: The Quilt: Make Little Plans
  • Jury Preis | Community Builder: Keith Benoit · Kinjal Manish Desai · Tianyi Guan · Chris Ramage · Peter Wackernagel, University of Massachusetts
  • Jury Preis | Community Builder: Keith Benoit · Kinjal Manish Desai · Tianyi Guan · Chris Ramage · Peter Wackernagel, University of Massachusetts

Jury Preis | Economy Builder

Dominik Augustynowicz · Gabrielle Beaumont · Noah Harrowes · Kate Hopkins · Lois Melling · Lily Street · Roberto Zanini, Leeds Beckett University
Projekt: Green Connect
  • Jury Preis | Economy Builder: Dominik Augustynowicz · Gabrielle Beaumont · Noah Harrowes · Kate Hopkins · Lois Melling · Lily Street · Roberto Zanini, Leeds Beckett University
  • Jury Preis | Economy Builder: Dominik Augustynowicz · Gabrielle Beaumont · Noah Harrowes · Kate Hopkins · Lois Melling · Lily Street · Roberto Zanini, Leeds Beckett University
Verfahrensart
Awards / Auszeichnungen

Wettbewerbsaufgabe
Gegründet im Jahr 2006 in Erinnerung an Philadelphias ikonischen Stadtplaner des 20. Jahrhunderts, Edmund N. Bacon [1910-2005], ehrt dieses jährliche Programm sowohl Fachleute als auch Studenten, deren Arbeiten für herausragende Leistungen im Bereich des Städtebaus stehen. Jedes Jahr wird ein Experte, der bedeutende Beiträge auf dem Gebiet der Stadtplanung geleistet hat, ausgewählt, um unseren Edmund N. Bacon Award zu erhalten. Darüber hinaus werden die Gewinner eines internationalen studentischen Städtebauwettbewerbs, der ein besseres Philadelphia vorsieht, mit unseren Edmund N. Bacon Student Awards geehrt. Die kombinierte Preisverleihung findet jedes Jahr im Februar in Philadelphia statt.

Wir ermutigen nachdrücklich zu Vorschlägen von verschiedenen Teams, denen Einzelpersonen aus verschiedenen Bereichen angehören: Architektur, Stadtplanung, Design (Industrie, Grafik usw.), Landschaftsarchitektur, öffentliches Gesundheitswesen, Wirtschaftsentwicklung, Umweltwissenschaften, Immobilienrecht, Wirtschaft oder andere Bereiche, die innovative Ideen für Ihren Vorschlag einbringen könnten. Vorschläge aus verschiedenen Teams haben in diesem Wettbewerb bisher am besten abgeschnitten.

THE BIG PICTURE: REVEALING GERMANTOWN’S ASSETS
Die Chelten Avenue ist das Herzstück des Geschäftsviertels Germantown im Nordwesten Philadelphias. Das wirtschaftlich vielfältigste Viertel der Stadt, Germantown, ist eine afroamerikanische Gemeinschaft, die wirtschaftlich benachteiligte Stadtteile von Nord-Philadelphia im Osten mit den wohlhabenderen Stadtteilen Mount Airy und Chestnut Hill im Westen verbindet. Das Einkaufsviertel Chelten Avenue profitiert von zwei regionalen Bahnhöfen (entlang verschiedener Bahnlinien) und einer der verkehrsreichsten Bushaltestellen der Stadt, die sich auf halber Strecke zwischen den Bahnhöfen befindet. Darüber hinaus liegt das südliche Ende des Einkaufsviertels nur wenige Schritte vom ausgedehnten Wissahickon Valley Park entfernt, einem der belebtesten Orte in Philadelphia, der jedes Jahr von über 1 Million Menschen besucht wird.

Seit den 1950er Jahren haben viele Faktoren das Einkaufserlebnis auf der Chelten Avenue von einem Fußgänger- zu einem eher autozentrischen Einkaufserlebnis umgewandelt. Es gibt eine hohe Konzentration von leeren Geschäftsfronten, vernachlässigten Grundstücken, mit billigen Materialien umgestalteten Gebäuden, Parkplätzen und Fast-Food-Restaurants. Im Gegensatz zur nahe gelegenen Germantown Avenue, die eine größere Dichte an historischen Gebäuden aufweist, sind die Gebäude entlang der Chelten typischerweise ein- bis dreistöckige Gebäude mit einer geringen Dichte, mit massiven Flächenparkflächen und leeren Parzellen.

Darüber hinaus verhindern einige Grundstückseigentümer die Bebauung, indem sie an leerstehenden Gebäuden und nicht ausgelasteten Grundstücken festhalten und darauf spekulieren, dass ihre Investitionen an Wert gewinnen - bei gleichzeitiger Erhöhung der abgeschriebenen Immobilienwerte und einer verminderten Lebensqualität. Trotz des hohen gewerblichen Leerstands dient diese Durchgangsstraße als Verbindungsstück und hält ein hohes Maß an Fußgänger- und Durchgangsverkehr aufrecht.

Wie könnte dieser historische Einkaufsbezirk so gestaltet werden, dass er die örtliche Gemeinschaft besser unterstützt, die Sicherheit und Zugänglichkeit für Fußgänger (und alle Arten von Verkehrsmitteln) verbessert und dazu beiträgt, alle nahegelegenen Annehmlichkeiten, die den Käufern zur Verfügung stehen, offenzulegen: von öffentlichen Parks und Schwimmbädern bis hin zu historischen Häusern und städtischen Bauernhöfen?

Competition assignment
Founded in 2006 in memory of Philadelphia’s iconic 20th century city planner, Edmund N. Bacon [1910-2005], this annual program honors both professionals and students whose work epitomize excellence in urban design. Each year, a professional who has made significant contributions to the field of urban planning is selected to receive our Edmund N. Bacon Award. In addition, the winners of an international student urban design competition, envisioning a better Philadelphia, are honored with our Edmund N. Bacon Student Awards. The combined awards ceremony is hosted in Philadelphia each February.

We strongly encourage proposals from diverse teams which include individuals from a variety of fields: architecture, urban planning, design (industrial, graphic, etc.), landscape architecture, public health, economic development, environmental science, real estate law, business, or other fields which might bring innovative ideas to your proposal. Proposals from diverse teams have historically done best in this competition.

THE BIG PICTURE: REVEALING GERMANTOWN’S ASSETS
Chelten Avenue is the heart of the Germantown business district in northwest Philadelphia. The most economically diverse neighborhood in the city, Germantown is an African American community which bridges the economically disadvantaged neighborhoods of North Philadelphia to the east with the wealthier Mount Airy and Chestnut Hill neighborhoods to the west. The Chelten Avenue shopping district benefits from two regional rail stations (along different train lines) and one of the busiest bus stops in the city, located midway between the stations. In addition, the southern end of the shopping district is just steps from the expansive Wissahickon Valley Park, one of the most wild places in Philadelphia, visited by over 1 million people each year.

Since the 1950s, many factors have reshaped the Chelten Avenue shopping experience from a pedestrian one to a more car-centric one. There is a high concentration of empty storefronts, neglected properties, buildings modified with inexpensive materials, parking lots, and fast food restaurants. In contrast with nearby Germantown Avenue, which features a greater density of historic building stock, the buildings along Chelten are typically low density one- to threestory structures with massive expanses of surface parking and vacant parcels.

In addition, some property owners are preventing development by holding onto vacant buildings and underutilized lots, speculating that their investment will increase in value - while simultaneously adding to depreciated property values and a lowered quality of life. Despite the level of commercial vacancy, this thoroughfare serves as a connector and maintains a high volume of pedestrian and transitoriented activity.

How might this historic shopping district be designed to better support the local community, improve safety and accessibility for pedestrians (and all modes of transit), and help reveal all the nearby amenities available to shoppers: from public parks and swimming pools to historic homes and urban farms?

Preisgericht / Jury
Elinor Bacon | Founder + Principal of E.R. Bacon Development
Emaleigh Doley | Deputy Director at Germantown United Community Development Corporation
Alan Jacobson | Founder + President of Exit Design and J2 Design
Christopher Puchalsky | Director of Policy + Strategic Initiatives at the Philadelphia Office of Transportation, Infrastructure, and Sustainability (oTIS)
Jess Zimbabwe | Founder of Plot Strategies
Auslober
Center for Architecture and Design, Philadelphia

Wettbewerbsart
Offener Wettbewerb (auch für Studenten)

Wettbewerbsaufgabe
Founded in 2006 in memory of Philadelphia’s iconic 20th century city planner, Edmund N. Bacon [1910-2005], this annual program honors both professionals and students whose work epitomize excellence in urban design. Each year, a professional who has made significant contributions to the field of urban planning is selected to receive our Edmund N. Bacon Award. In addition, the winners of an international student urban design competition, envisioning a better Philadelphia, are honored with our Edmund N. Bacon Student Awards. The combined awards ceremony is hosted in Philadelphia each February.
We strongly encourage proposals from diverse teams which include individuals from a variety of fields: architecture, urban planning, design (industrial, graphic, etc.), landscape architecture, public health, economic development, environmental science, real estate law, business, or other fields which might bring innovative ideas to your proposal. Proposals from diverse teams have historically done best in this competition.

THE BIG PICTURE: REVEALING GERMANTOWN’S ASSETS
Chelten Avenue is the heart of the Germantown business district in northwest Philadelphia. The most economically diverse neighborhood in the city, Germantown is an African American community which bridges the economically disadvantaged neighborhoods of North Philadelphia to the east with the wealthier Mount Airy and Chestnut Hill neighborhoods to the west. The Chelten Avenue shopping district benefits from two regional rail stations (along different train lines) and one of the busiest bus stops in the city, located midway between the stations. In addition, the southern end of the shopping district is just steps from the expansive Wissahickon Valley Park, one of the most wild places in Philadelphia, visited by over 1 million people each year.
Since the 1950s, many factors have reshaped the Chelten Avenue shopping experience from a pedestrian one to a more car-centric one. There is a high concentration of empty storefronts, neglected properties, buildings modified with inexpensive materials, parking lots, and fast food restaurants. In contrast with nearby Germantown Avenue, which features a greater density of historic building stock, the buildings along Chelten are typically low density one- to threestory structures with massive expanses of surface parking and vacant parcels.
In addition, some property owners are preventing development by holding onto vacant buildings and underutilized lots, speculating that their investment will increase in value - while simultaneously adding to depreciated property values and a lowered quality of life. Despite the level of commercial vacancy, this thoroughfare serves as a connector and maintains a high volume of pedestrian and transitoriented activity.
How might this historic shopping district be designed to better support the local community, improve safety and accessibility for pedestrians (and all modes of transit), and help reveal all the nearby amenities available to shoppers: from public parks and swimming pools to historic homes and urban farms?

IMPORTANT DATES
August 1, 2019: Full Competition Packet released + Competition opens
November 22, 2019: Final date to submit entries
February 2020 (date TBD): Awards Ceremony in Philadelphia

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