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Cannes Temporary Cinema , Cannes/ Frankreich

Architektur Wettbewerbs-Ergebnis

wa-ID
wa-2028039
Tag der Veröffentlichung
12.12.2019
Aktualisiert am
07.05.2020
Verfahrensart
Offener Wettbewerb
Zulassungsbereich
Andere
Teilnehmer
Keine Teilnahmebeschränkungen
Auslober
Bewerbungsschluss
30.03.2020
Abgabetermin
31.03.2020
Bekanntgabe
25.04.2020

1. Preis

Kamilla Csegzi · Miranda Vukasovic, USA
Projekt: Palmes Beach
  • 1. Preis: Kamilla Csegzi · Miranda Vukasovic, USA
  • 1. Preis: Kamilla Csegzi · Miranda Vukasovic, USA

2. Preis

Kamil Lipski · Wojciech Pisula · Agnieszka Słota, Polen
Projekt: Capturing the Ephemeral
  • 2. Preis: Kamil Lipski · Wojciech Pisula · Agnieszka Słota, Polen
  • 2. Preis: Kamil Lipski · Wojciech Pisula · Agnieszka Słota, Polen

3. Preis

Andrea Costa, Schweiz
Projekt: 360°
  • 3. Preis: Andrea Costa, Schweiz
  • 3. Preis: Andrea Costa, Schweiz

Lobende Erwähnung

Ji Young Lee, Kanada
Projekt: /INTER/ACT
  • Lobende Erwähnung: Ji Young Lee, Kanada
  • Lobende Erwähnung: Ji Young Lee, Kanada

Lobende Erwähnung

Agnieszka Pisarska · Marcin Jatczak, Polen
Projekt: Seanema Pop Up Pavillon
  • Lobende Erwähnung: Agnieszka Pisarska · Marcin Jatczak, Polen
  • Lobende Erwähnung: Agnieszka Pisarska · Marcin Jatczak, Polen

Lobende Erwähnung

Chris Dove, England
Projekt: Pavillon Momenaneé
  • Lobende Erwähnung: Chris Dove, England
  • Lobende Erwähnung: Chris Dove, England

Lobende Erwähnung

Kang Minwoo · Kim Chaeyun · Kim Gaeun, Südkorea
  • Lobende Erwähnung: Kang Minwoo · Kim Chaeyun · Kim Gaeun, Südkorea
  • Lobende Erwähnung: Kang Minwoo · Kim Chaeyun · Kim Gaeun, Südkorea

Lobende Erwähnung

Shih-da Tseng · Jonathan Kuo · Shao Bo Lu, Taiwan
Projekt: Rotoscope
  • Lobende Erwähnung: Shih-da Tseng · Jonathan Kuo · Shao Bo Lu, Taiwan
  • Lobende Erwähnung: Shih-da Tseng · Jonathan Kuo · Shao Bo Lu, Taiwan

Lobende Erwähnung

Unha Park, Deutschland
Projekt: Open Air Cinema Cannes
  • Lobende Erwähnung: Unha Park, Deutschland
  • Lobende Erwähnung: Unha Park, Deutschland

Lobende Erwähnung

SoHyun Park · Jungun Lee, Südkorea
Projekt: Sinema
  • Lobende Erwähnung: SoHyun Park · Jungun Lee, Südkorea
  • Lobende Erwähnung: SoHyun Park · Jungun Lee, Südkorea

Lobende Erwähnung

Sergio Costa · Julia Lazcano, Brasilien
Projekt: Kino Pier
  • Lobende Erwähnung: Sergio Costa · Julia Lazcano, Brasilien
  • Lobende Erwähnung: Sergio Costa · Julia Lazcano, Brasilien

Lobende Erwähnung

Pablo Hernando del Amo · Santiago Rodriguez Gallo · Alfredo Doisenbant , Argentinien / Spanien
Projekt: In-Screen
  • Lobende Erwähnung: Pablo Hernando del Amo · Santiago Rodriguez Gallo · Alfredo Doisenbant , Argentinien / Spanien
  • Lobende Erwähnung: Pablo Hernando del Amo · Santiago Rodriguez Gallo · Alfredo Doisenbant , Argentinien / Spanien

Lobende Erwähnung

Arundhuti Dey · Gourab Kundu · Mosleh Uddin Rakib, Bangladesch
Projekt: Le Bioscope
  • Lobende Erwähnung: Arundhuti Dey · Gourab Kundu · Mosleh Uddin Rakib, Bangladesch
  • Lobende Erwähnung: Arundhuti Dey · Gourab Kundu · Mosleh Uddin Rakib, Bangladesch
Verfahrensart
Offener Ideenwettbewerb

Wettbewerbsaufgabe
Mit Ausnahme von Hollywood gibt es keinen anderen Ort auf der Welt, der so untrennbar mit der Filmindustrie verbunden ist wie die Stadt Cannes. Seit mehr als 70 Jahren zieht es jeden, der in der Filmwelt Rang und Namen hat – und viele andere Kinobegeisterte – im Mai an die Côte d'Azur, um das größte Ereignis des Jahres zu erleben: die Filmfestspiele von Cannes, die glitzernde Premieren auf rotem Teppich mit langen und intensiven Tagen voller Vorführungen, Diskussionen und Networking verbinden. Auch wenn es viele offensichtliche Unterschiede zwischen einem 12-tägigen Filmfestival und einer Preisverleihung gibt, ist Cannes eine ebenso große Sache wie die Oscars. Die lokale Wirtschaft der Stadt lebt nicht nur davon, sie hängt auch davon ab. Seien es die Wandmalereien auf den Straßen oder die Fotografien, die die Wände der Cafés und Bars zieren - das Kino ist tief im Stadtbild verwurzelt.

Cannes gilt weithin als das prestigeträchtigste Filmfestival der Welt, vor allem wegen seiner Exklusivität und der langen Geschichte der Uraufführung einiger der größten Filme aller Zeiten. Das Festival hat die Karrieren vieler prominenter Filmemacher, wie Quentin Tarantino und Steven Soderbergh, ins Rollen gebracht. Es pflegt sein Image sorgfältig, indem es eine begrenzte Anzahl von Filmen programmiert, Preise vergibt, die von einer intellektuell motivierten Jury ausgewählt werden, und indem es den größten Filmmarkt der Welt aufrechterhält. Aber die Bedeutung von Cannes geht über die Anerkennung von Preisen hinaus; sie wirkt sich auch darauf aus, welche Filme es überhaupt vor einem Publikum schaffen. Eines der wichtigsten Ereignisse für die meisten Teilnehmer in Cannes ist der Marché du Film, der den weltweit größten Filmmarkt darstellt. Filmemacher, die sich eine Finanzierung und einen Verleih für ihre Filme erhoffen, verbringen ihre Tage in Cannes und knüpfen Kontakte zu Finanziers, Verleihern und Publizisten aus der ganzen Welt.

Ziel des Wettbewerbs ist es, ein temporäres Pop-up-Kino zu entwerfen, das während der Filmfestspiele in Cannes als Interaktions- und Versammlungszone für das Publikum dienen soll. Das Kino sollte ein Mehrzweckpavillon sein, der für alle Zuschauer und Menschenmengen, die aus verschiedenen Gründen das reale Filmfestival verpassen, eine virtuelle Erfahrung und Aura eines Filmfestivals schaffen würde. Das Kino sollte in der Lage sein, eine tiefgründige architektonische Aussage zu vermitteln und das Publikum für ein intensives 24x7-Kinoerlebnis zu gewinnen, indem es sich während und nach dem Filmfest in ein Mini-Kongresszentrum verwandelt.

Competition assignment
With the exception of Hollywood, there isn’t another place in the world that has become so inextricably linked to the film industry as the city of Cannes. For more than 70 years, everyone who’s anyone in the film world — and lots of other cinema enthusiasts — have migrated to the French Riviera in May for the biggest event of the year: the Cannes Film Festival, which combines glitzy red-carpet premieres with long and intense days of screenings, discussions and networking. Even though there are many obvious differences between a 12-day film festival and an awards show, Cannes is as big a deal as the Oscars. The local city economy not only thrives on it; it depends on it. Be it the murals on streets or the photographs adorning the walls of cafes and bars, cinema is deeply rooted in the fabric of the city.

Cannes is widely considered the most prestigious film festival in the world, mainly because of its exclusivity and long history of premiering some of the greatest films of all time. The festival has launched the careers of many prominent filmmakers, like Quentin Tarantino and Steven Soderbergh. It carefully cultivates its image by programming a limited number of films; by giving awards selected by an intellectually motivated jury; and by maintaining the largest film market in the world. But Cannes’s importance extends beyond awards recognition; it also affects which films make it in front of audiences at all. One of the most important events for most Cannes attendees is the Marché du Film, which is the world’s busiest movie market. Filmmakers who hope to find funding and distribution for their films spend their days at Cannes networking with financiers, distributors, and publicists from all over the world.

The aim of the competition is to design a temporary pop-up cinema that would be the interaction and gathering zone for audiences during the Cannes Film festival. The cinema should be a multi-purpose pavilion that would recreate a virtual experience and aura of being in a film festival for all the spectators and crowds who miss out on the real deal for different reasons. The cinema should be able to communicate a profound architectural statement and be able to attract audiences for an intense 24x7 cinematic experience, turning itself into a mini convention center during and afterwards the film fest.
CANNES TEMPORARY CINEMA

BACKGROUND
With the exception of Hollywood, there isn’t another place in the world that has become so inextricably linked to the film industry as the city of Cannes. For more than 70 years, everyone who’s anyone in the film world — and lots of other cinema enthusiasts— have migrated to the French Riviera in May for the biggest event of the year: the Cannes Film Festival, which combines glitzy red-carpet premieres with long and intense days of screenings, discussions and networking. Even though there are many obvious differences between a 12-day film festival and an awards show, Cannes is as big a deal as the Oscars. The local city economy not only thrives on it; it depends on it. Be it the murals on streets or the photographs adorning the walls of cafes and bars, cinema is deeply rooted in the fabric of the city.

Cannes is widely considered the most prestigious film festival in the world, mainly because of its exclusivity and long history of premiering some of the greatest films of all time. The festival has launched the careers of many prominent filmmakers, like Quentin Tarantino and Steven Soderbergh. It carefully cultivates its image by programming a limited number of films; by giving awards selected by an intellectually motivated jury; and by maintaining the largest film market in the world. But Cannes’s importance extends beyond awards recognition; it also affects which films make it in front of audiences at all. One of the most important events for most Cannes attendees is the Marché du Film, which is the world’s busiest movie market. Filmmakers who hope to find funding and distribution for their films spend their days at Cannes networking with financiers, distributors, and publicists from all over the world.

The aim of the competition is to design a temporary pop-up cinema that would be the interaction and gathering zone for audiences during the Cannes Film festival. The cinema should be a multi-purpose pavilion that would recreate a virtual experience and aura of being in a film festival for all the spectators and crowds who miss out on the real deal for different reasons. The cinema should be able to communicate a profound architectural statement and be able to attract audiences for an intense 24x7 cinematic experience, turning itself into a mini convention center during and afterwards the film fest.

REGISTRATION &TIMELINE
The competition is open to everyone in the world (architects, students, engineers etc.). You can participate individually or in a team. A team can have a maximum of three members only.

Early registration: 1st – 31st December 2019
For foreign nationals: 40 EUR PER TEAM
For Indian nationals: 1200 INR PER TEAM

Standard registration: 1st January – 29th February 2020
For foreign nationals: 60 EUR PER TEAM
For Indian nationals: 1500 INR PER TEAM

Late registration: 1st – 30th March 2020
For foreign nationals: 80 EUR PER TEAM
For Indian nationals: 1800 INR PER TEAM

Submission deadline: 31st March 2020
Result: 25th April 2020

*All deadlines are 11:59 PM - 00:00 IST (India)

- Participants may register by filling the registration form and submitting it with appropriate payment through our secure payment gateways at www.archasm.in
- The participants will receive their teamcode within 24 hours of completing the payment successfully.
- Teamcode will be sent primarily to the email address provided to PAYUMONEY/PAYPAL.

DISCOUNT
Group discounts apply for a minimum of 5 teams from one particular architecture school/university as our initiative to promote more participation from students. Send us the following details at queries@archasm.in to avail the offer.

- Names of all the participating team members and their respective team leaders.
- Name of the university.
- School ID proofs of the team leaders.

Note: It will not be possible to amend or update any information relating to your registration including the names of team members once validated.

AWARDS
Winning participants will receive prizes totaling INR 2,00,000 with the distribution as follows:
First prize: INR 1,00,000/- + Certificate
Second prize: INR 60,000/- + Certificate
Third prize: INR 40,000/- + Certificate
10 Honorable mentions

Winners and honorable mentions will be published on archasm’s website and several international architecture magazines and websites partnered by us.

TERMS AND CONDITIONS
Please see the terms and conditions section on www.archasm.in.

COMPETITION PROJECT DISCLAIMER
This is an open international competition hosted by archasm to generate progressive design ideas. There are no plans for the cinema to be built. The competition is organized for education purpose only.

MORE INFORMATION AND DETAILS AT
www.archasm.in

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